VA friesland


Deze zin werd uitgesproken tijdens een training die ik in het verleden mocht volgen. En hij is blijven hangen….
Ik was destijds werkzaam in de commerciële wereld, en in deze wereld moest er altijd veel gepraat worden. Vragen stellen, doorvragen, samenvatten (heb ik het goed begrepen) overtuigen, onderbouwen en ga zo maar door.
Totdat mij tijdens rollenspellen duidelijk werd gemaakt hoe krachtig juist de stilte is.
Het geeft jou of je gesprekspartner namelijk de ruimte tot nadenken, maar uiteindelijk gaat de stilte veel verder dan dat.
Door de altijd aanwezige prikkels en to do lijstjes in je dagelijkse leven is het soms lastig om naar jezelf te luisteren en echt even helemaal stil te zijn.
Op dit moment geniet ik van mijn vakantie in Spanje. En ondanks het feit dat ik in fijn gezelschap verkeer en we met vrienden konden afspreken (waar ik echt van kan genieten) zoek ik toch soms de stilte op. Een moment helemaal voor mij alleen.
In de vroege ochtend bezoek ik een fijn baaitje. Op een paar Spaanse families na is het er nog heerlijk rustig. Ik geniet van het geluid van de zee en de stilte…… en ben alleen met mijn gedachten…….even afstemmen met mezelf.
Op dit soort momenten ploppen de mooiste ideeën op en krijg ik ruimte voor inzichten. Heerlijk!
Laat die golven maar lekker hun ding doen,
ik geniet van stil zijn. Gelukkig heb ik altijd een pen en een klein boekje in mijn tas om wat ideeën op papier te zetten. Ik krabbel het snel van me af, en m’n hoofd is weer leeg.
Ben jij ook wel eens in stilte, en wat brengt het je? Wil je dit met me delen?
